Kender I det, at man vinder en klasse og åbner gaveæsken, er mega spændt på, hvad rideudstyrsforretningen har puttet i gaveposen. Øv, en mandeskjorte i str. M. Jeg er kvinde og bruger XS. Men pyt jeg bruger den som gave til mit eget stævne og glæder en mand. Til vores elevstævne kan jeg nemlig, når jeg ser, hvem der er blevet nr. 1,2,3 dele gaver ud efter, hvem der har vundet. Er det lille Lise på 6 år og 14 årige Sanne som har vundet, så skal de self ikke have samme str. T-shirt.
Et år til elevstævnet havde jeg fået en masse gavekort fra et medlem af klubben til en fotograf. Der endt det i, at vi fik en klage over sponsorpræmien, fordi det barn, som havde vundet gavekortet, havde vundet en fotograf ud, men vinderen skulle betale for billederne. Familien var skuffet og sure over, at barnet ikke kunne få billeder gratis. Er det korrekt? Det var jo ikke tvang at skulle bruge gavekortet. Vi ved jo alle, at når vi vinder 100 kr. til en rideudstyrsforretning, så vil butikken gerne have kunderne ud i butikken og så køber de nok for mere, da 100 kr. ikke rækker langt, når der står HEST foran. Jeg synes personligt, at vi skal være bedre til at sortere i sponsorgaverne. Jeg har lært af den episode med fotografen og synes også, at billederne eller i det mindste de første 4 billeder skulle have været gratis. Ellers er det jo et salgstrick. Jeg var blot for naiv til ikke at spørge mere ind til præmien. Det har jeg lært af. Giver man en sponsorgave, skal det være en gratis gave og ikke noget man skal købe.
I år fik jeg lavet T-shirt til ridelejrdeltagerne, som de vandt i konkurrencerne. En kæmpe succes som jeg helt sikkert gentager næste år.
Har vi mulighed for at se, hvem der har vundet, så Hanne på 45 år i hesteklassen ikke får en lyserød ponygrime? Eller synes du vi blot skal være glade for at vi bare får noget? Jeg er jo så heldig at kunne give det, som jeg vinder til vores elevstævner og vælge gaverne ud, som jeg ved passer til vinderne.
Selvom min daglige træning og udvikling med de unge heste er en vinder i sig selv, elsker jeg også præmier.
Jeg elsker selv at få sponsorgaver og især noget som jeg kan bruge. Jeg har vundet både strømper, dækkener, værktøj, grimer, underlag…alt sammen noget jeg har haft mega nytte af. TAK siger hestene og jeg.
En anden ting ved sponsorgaver er også at huske at takke sponsorerne for de gaver, som de giver til stævnerne. Skriv på FB, send et personligt tak. Det er almindelig høflighed og så giver de måske næste gang igen og måske endnu mere. Når jeg til et klubstævne sidst i denne måned giver sponsorgaver, så spørger jeg da også lige, hvad aldersgruppen er. Om de vil være søde at vælge den klasse, hvor sponsordækkenet passer ind. Så at en hesterytter ikke får et 125 ponydækken.
Jeg får broderet mit logo på nogle kvalitetsveste købt ved Markussen Sport, Aarup. Dem bruger vi som teamjakker og giver dem i sponsorgaver.
Samtidig sponsor jeg også gerne, da jeg så får mit logo vist. Jo mere mit navn bliver vist rundt omkring i DK, jo mere bliver jeg husket for, at jeg stadig arbejder med heste. Mit job er jo at skaffe tilridningsheste og undervise børn og voksne, sælge heste og ja skrive. Hvis jeg en gang får min børnebog færdig vil jeg helt sikkert også sponsor den til et ponystævne i håb om at flere ser og læser min bog. Så sponsorgaver gives også, fordi firmaerne gerne vil ses, høres og selvfølgelig gøre noget godt for sporten.
Hvad synes du?
Jeg er nyopstartet med min virksomhed Foderhandlen.
Jeg har valgt at sponsorere flere ryttere, og har givet præmier til lidt stævner og kåringer, samt givet rabatkoder til både deltagere og besøgende til arrangementer.
Jeg oplever ofte, som i meget ofte, at få henvendelser om vi ikke vil have dem som ambassadører/sponsorryttere – Der glemmes dog oftest, at det er gratis goder vi giver, og at det selvfølgelig er en omkosning for virksomheden, men der sættes for høje forventninger til rigtig mange ting, fra modtageren.
Jeg har til en kåring givet smagsprøver til alle deltagere, samt givet andre gaver til de bedst placerede. Og her fik jeg tak – fra ét medlem.
Eller til et stort stævne, hvor jeg leverede ”slikposer” til alle placerede, i alle klasser – har intet hørt derfra, eller fra nogen. Ikke engang et tak, fra klubben der arrangerede.
Så taknemmelighed, er en mangelvare.
Uanset størrelse på dét der gives. Det er trods alt en gave eller noget man får foræret.
Selvfølgelig skal man som sponsor fortælle om gaven – som fotografen i dette tilfælde burde have gjort.
Dét gør jeg, hvis jeg laver rabatkoder med x antal procenter.
Vi skal være taknemmelige for de sponsorgaver, som vi får. Men vi skal som arrangør også huske at give dem til de rette modtagere, så sponsorgaverne får en positiv modtagelse og hermed mere reklame for firmaet
tak for din mening
Jeg er enig med dig…
Så længe at gaverne passer til konkurrencens målgruppe, er det helt ok med mig…
Tak fordi du læser med og giver din mening med
Fortsat God aften